Podczas spotkania w Portugalii uczniowie wzięli udział w warsztatach z wykorzystaniem narzędzi internetowych web 2.0.
Nauczyciele i uczniowie nauczyli się korzystać z narzędzia
internetowego WIX. Uczniowie stworzyli strony internetowe o Portugalii. Na
stronach internetowych wykorzystywali zdjęcia i pisali o spotkaniu.
Nauczyciele, którzy przybyli na spotkanie jako osoby towarzyszące uczniom, również
aktywnie uczestniczyli w warsztatach, zostali przeszkoleni i zapoznali się z
nowym narzędziem. Po powrocie byli odpowiedzialni za wdrożenie nowych narzędzi
i zadań projektowych do pracy szkoły.
Zorganizowanonastępujące działania:
- Dzień Otwarty. Prezentacja projektu
- Prezentacja szkoły
- warsztaty z tworzenia stron WIX
- Prezentacja wywiadów, kwestionariuszy i filmów
- Ocena i ewaluacja działań projektowych
-Program kulturalny, wycieczki do Fatimy, Nazare, Lizbony
- Wspólne zajęcia sportowe
- Czas spędzony z rodzinami w domu
Po spotkaniu w Portugalii szkoły partnerskie przez dwa
miesiące pracowały ze wszystkimi uczniami nad stworzeniem stron WIX . Uczniowie
i nauczyciele również współpracowali w ramach eTwinningu – udostępniali prace,
uczestniczyli w czacie.
LTTA umożliwiło uczestnikom poznanie innych kultur i
pokonanie uprzedzeń na temat poszczególnych narodów. Wzrosły umiejętności
komunikacyjne w języku angielskim. Uczniowie i rodzice uczestniczyli w
planowaniu wspólnego tygodnia, jednocześnie poznając sytuację swoich
rówieśników za granicą.
Spotkania międzynarodowe dały naszym szkołom i lokalnym
społecznościom ogromną szansę na pogłębienie wiedzy na temat odmiennych kultur
i tolerancji. Największą zmianę projekt przyniósł uczniom z rodzin borykających
się z problemami finansowymi, którym wyjazd za granicę otworzył drzwi na świat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz